Konfederacja alarmuje w sprawie przebudowy S1. Brak rezerwy na trzeci pas to błąd planistyczny!
Śląskie struktury Konfederacji zorganizowały konferencję prasową poświęconą przebudowie drogi ekspresowej S1 na odcinku Dąbrowa Górnicza – Jeżor. W spotkaniu z mediami wzięli udział: Prezes naszej Fundacji Adam Kania (reprezentujący Nową Nadzieję) oraz Mateusz Śmiglewski i Tomasz Dorosz (reprezentujący Ruch Narodowy). Politycy zwrócili uwagę na poważne zaniechania w planowaniu tej strategicznej inwestycji.
Brak rezerwy terenowej pod trzeci pas.
Jednym z głównych zarzutów wobec planowanej przebudowy jest brak rezerwy terenowej umożliwiającej w przyszłości dobudowanie trzeciego pasa ruchu w obu kierunkach. Dane Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wskazują, że już około 2030 roku, aby utrzymać płynność ruchu, trzeci pas stanie się koniecznością. Obecny projekt całkowicie pomija ten aspekt, co w praktyce oznacza, że za kilka lat kierowcy będą musieli zmagać się z kolejnymi remontami i kosztowną rozbudową.
Kosztowne i nieuzasadnione decyzje.
Drugim problemem, podniesionym przez przedstawicieli Konfederacji, jest planowana rozbiórka aż 29 obiektów inżynieryjnych i ich odbudowa w niezmienionym przekroju dwóch pasów. Politycy podkreślili, że brak jakiejkolwiek rezerwy pod dodatkowe pasy w przypadku mostów czy wiaduktów jest poważnym błędem inwestycyjnym, który w niedalekiej przyszłości wygeneruje ogromne koszty z budżetu państwa.
Informacje z interwencji poselskich.
Jak podkreślono podczas konferencji, przedstawione informacje nie są oparte wyłącznie na przypuszczeniach, ale wynikają z oficjalnych odpowiedzi na interwencje poselskie posła Grzegorza Płaczka skierowane do Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dokumenty te jasno pokazują, że pomimo świadomości przyszłego natężenia ruchu i potrzeb infrastrukturalnych, władze zignorowały rekomendacje dotyczące rezerw terenowych.
Apel o zmianę decyzji.
Adam Kania oraz działacze Ruchu Narodowego wezwali do zmiany decyzji i odpowiedzialnego planowania inwestycji drogowych. – Drogi ekspresowe i autostrady w Polsce muszą być projektowane z myślą o przyszłości. Jeśli zaniedbamy te kwestie, za kilka lat czekają nas dodatkowe utrudnienia i niepotrzebne wydatki – podkreślili przedstawiciele Konfederacji.
Konfederacja zapowiada dalsze monitorowanie sprawy i wywieranie presji na rząd, by inwestycje infrastrukturalne w Polsce były planowane długofalowo i w interesie kierowców, a nie w sposób generujący zbędne koszty.
✍️ Autor tekstu: Adam Kania.
🎥 Poniżej udostępniamy materiał wideo z przebiegu konferencji prasowej – zachęcamy do obejrzenia i dyskusji:
Poniżej treść interwencji numer 2025/IW446 z dnia 18 lipca 2025 roku do Ministerstwa Infrastruktury:
Poniżej treść odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury z dnia 30 sierpnia 2025 roku (znak pisma: DDP-6.054.89.2025):
Poniżej treść interwencji numer 2025/IW447 z dnia 18 lipca 2025 roku do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Poniżej treść odpowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 14 sierpnia 2025 roku (znak pisma: BGD.WSP.054.56.2025.AWI):
Poniżej treść kolejnej interwencji numer 2025/IW526 z dnia 16 września 2025 roku do Ministerstwa Infrastruktury do wiadomości Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego:
ℹ️ Jeśli uważasz, że to co robimy ma sens, to możesz wspierać codzienne działania Fundacja Twoje VETO na kilka sposobów – szczegóły w menu WSPARCIE.
#Konfederacja #NowaNadzieja #RuchNarodowy #Śląsk #Drogi #S1 #Inwestycje #Infrastruktura #Transport #BudowaDróg #TrzeciPas #Samochody #Kierowcy #Polska #AdamKania #MateuszŚmiglewski #TomaszDorosz #TwojeVETO
